söndag 6 september 2009

Blä

Och jag orkar inte med praktik, för det innebär ansvar och tid, och energi som jag inte har.
Men en lägenhet står på spel.
Borde skita i det ändå, får jag en lägenhet så blir jag bara ännu mer fast i en stad där jag inte kan utvecklas. Less på att folk knarkar och på att alla de som jag känner är vettiga, måste vara sjuka och förstörda då de förtjänar så mycket bättre.
Är klar med Umeå, har växt här nu och behöver testa mina vingar.
Less på att vara arg, irriterad och att inte ha någon ork.
Att inte kunna lita på folk. Att inte få tillräckligt med bekräftelse. Borde inte ha något behov av bekräftelse. Eller önskar att jag inte hade det iaf.
Ja, gnällvanessa is back.
Snart är jag 18 och det finns så otroligt mycket vettigt jag inte hunnit med om.
Var jag inte 14 nyss? Känns som att livet inte är lika komplicerat som jag hade hoppats, även fast jag valt en annorlunda väg så ser det ändå ut som alla andras.
Jag kommer dra på mig en massa onödiga lån, bli skuldsatt, skaffa barn när jag är 23, och tänka hehe varför gjorde jag ens såhär.
Och snart flyttar jag hemifrån, alltid sett det som något positivt men nu är jag livrädd.
Ensamheten och ansvar samt att inse att man inte är.. 14 längre.

Sommaren sög in a bad way. Den försvann. Supa varje dag och hoppas på kärlek. Ett tappert försök Vanessa. Men du vet att sånt inte är din grej.
Bara massa fail och fuckade dygnsrytmer och alldeles för lite varma famnar.
T.o.m trästock sög för det mesta. Därför kan man säga att det här året är rätt fail, då trästock brukar vara den ultimata höjdpunkten.
Var med ångestfylld och mina kinder smakade salt.
Varför gör jag ens planer? Mer impulsiva handlingar Vanessa.
Ja, så sommaren var ungefär: Fylla, sömn och förhoppningar.

Nu till hösten, som snart kommer. Alltså jag vet inte.
Höstjävel. Kan nog bli massa foto om jag orkar, slänga ner halvnakna minderåriga i lövhögar och fota dem, mmmmmm sånt gillas! Försök på praktik och friskare hjärna, mer kreativa handlingar + karriär.

Inga kommentarer: