måndag 7 september 2009

Blä igen

Jag känner mig som den mest ointressanta människan på denna jord för tillfället.
Kan sällan tillföra något vettigt till någon konversation.
Det tar stopp när jag lyckats tänka en halv tanke, spårar vidare på något annat.
Så ja, befinner mig mest bara i min egna värld, av oavslutade meningar.
Det finns mycket jag vill säga, men som jag inte riktigt kan formulera. Sen har jag inte modet att säga allt heller. Konsekvenser konsekvenser.
Och jag vill verkligen ha en jävla massa konversationer just nu, för jag gillar ord.
Vill mest bara leva nu, skjuta bort allt och kunna somna i vettig tid och käka lite då och då.

Praktiken gick helt okej idag, lite svimfärdig av stress och trötthet bara.
Min lunchtimme spenderades vid älven, en alkis låg och sov på gräset. Han vaknade till efter ett tag, gick fram till mig för att han tyckte att jag såg ensam ut.
När en alkis t.o.m går fram till en för att man ser ensam ut så är man fan ensam.
Sa till honom att vatten var viktigt. Det är det ju faktiskt.
Sen satte jag mig längst ut på bryggan som guppade av vågorna. Var rätt road av det.
Är alldeles för lättroad för att det ska vara hälsosamt. Skrattade åt mina sockar för någon dag sedan för att de passade så illa till resten av mina kläder.
Detta är inte gnäll faktiskt, gillar att vara lättroad, men vet inte hur länge det håller i sig bara.

Vad mer finns det att berätta?
Justja, är inte säker på mina känslor för något alls längre. Kan inte lita på mig själv och definitivt ingen annan.

Inga kommentarer: