fredag 20 augusti 2010

Jag vill verkligen flytta nu

Får sånt pirr i magen då jag tänker på det nu. Ett äventyr. Och jag vill verkligen ha ett jobb. Vill kliva upp tidigt nu på sensommaren, köpa med mig varm choklad (då tror alla det är kaffe men jag mår inte bra av kaffe) gå till bussen, se lite cool ut och vänta på att den ska anlända. Sen åka buss, sitta och se lite viktig ut sen komma fram, börja gå mot jobbet, och ba mmmm hur gick detta till egentligen?
Kommer att sakna Umeå, men de flesta vet varför jag flyttar. För att ge mitt liv en vettig chans.
Vill ha ett jobb, sådana finns det alldeles för få här, vill arra spelningar, men finns för lite publik här, vill fortsätta med all annan skit men antingen är saker för långt bort eller så finner jag inte inspiration eller motivation här. Jag har inte kunnat skriva på riktigt på ett år snart. Har inte kunnat det alls sen jag började må bra i våras. Och jag saknar det, riktigt förbannat mycket! Så jag hoppas att jag hittar inspiration, i en ny stad med nya möjligheter. Att kunna skriva när man är nöjd med livet och ändå få till något bra. Berörande.

Ska fortsätta städa inatt, imorgon har jag möte klockan 11 och sen ska jag hem till mor för att sätta in nytt löshår. Justja, jag kan sätta i löshår också, det vet inte alla.

Inga kommentarer: