lördag 3 januari 2009

Så stötta mig lite nu

Jag är nog egentligen gladare än jag borde vara just nu med tanke på omständigheterna.
Har verkligen nått botten nu, och jag vet att jag måste ta mig upp igen.
Ja hursomhelst så kan jag inte leva som jag gör just nu. Det är för fan skrattretande ohållbart!
För mycket av det goda i livet, som man ska unna sig lite då och då men inte var och varannan dag.
Och sedan jag kom hem, har jag inte gjort annat än att vara påverkad, har inte direkt spelat någon roll av vad men jag har ju inte nått ner till drogstadiet, så oroa er ej för något sådant!

Ja, men vad är det jag vill komma fram till då med detta inlägg?
Jo, att jag faktiskt ska ta tag i mitt liv.
Tänker nu skriva en lista som ni kan avnjuta i stilla tysthet. Eller vad som helst, du får skrika om du vill.

  • Jag ska försöka att bara dricka en helg i månaden
  • Ska börja skärpa mig angående min förbannade dygnsrytm och börja leva på dagen och inte på natten
  • Sluta röka (haha en klassiker! men jag har faktiskt inte råd längre)
  • Börja träna (ännu en klassiker! men jag måste fixa till min kondition så att mitt hjärta ej stannar)
  • Sluta behandla vänner/bekanta/familj som skit bara för att jag TROR att de vill mig illa. Har verkligen märkt nu att det bara är jag som skadar mig själv i slutändan. Och sluta bestämma mig för att jag vet banne mig att jaaa "den där människan tycker att jag är ful" utan att ens ha pratat med vem det nu kan vara.
  • Börja försöka kunna ta emot komplimanger och sluta tro att de betyder något negativt (söt=ful, fin=tjock)
  • Börja ta mer risker helt sådär allmänt!
Aja, det får räcka för just nu antar jag, mer förändringar sen, men man kan ju inte göra allt på en gång.
Tycker du att jag borde ändra på något mer just nu så släng iväg en kommentar!

9 kommentarer:

*MARINA* sa...

Sluta söka bekräftelse genom diverse killar som är ute efter att bara använda din kropp.

*MARINA* sa...

Jaa, en till grej! Försöker bara hjälpa. Iallafall, kom ihåg att lyssna på den kritik du får istället för att direkt bestämma dig för att den/dom har fel. Ska du nu ta steget att börja styra upp och förändras till det bättre så är det där en ganska viktig sak.

Vanessa sa...

Fast jag söker ju inte bekräftelse, söker ju uppskattning, men ja, jag ser inte det som mitt största problem just nu.
I shall try to do that!

SaraGrön sa...

Jag tror att det är jättebra. För mycket alkohol tar knäcken på en till slut och man orkar inte mer, rökning kostar jävel och man mår allmänt mycket bättre med bättre kondition. Man orkar verkligen mer. Heja dig och det är bara att säga till om du vill hitta på något annat än att festa nån dag.

Pandasoppa sa...

låter jättebra vannilove att du inser det! ta det lugnt med förändringarna bara och klåt det ta tid för det är då de sitter i länge. looovely klyscha!

Vanessa sa...

sara: åh vad fint sav dig att säga sådär, listen, mådde verkligen dåligt över att dissa er sådär i efterhand, jag ska ta mer tid till att umgås med mina riktiga vänner framöver!

Vanessa sa...

pandasoppa: tack för ditt stöd :) det blir nog bra tillslut!

SaraGrön sa...

Det är lugnt darl. Visst, det kändes lite surt att du först dissade för en fest och sen inte ens svarade i telefon, men jag har varit där. Söp ju så fort jag bara fick chansen förut, och det blir sådär ibland.
Om du nu verkligen bestämt dig för att skärpa dig så blir det inte bättre av att någon tjurar på dig.

Vanessa sa...

Sara: Jag hade mobilen i väskan, därför jag inte svarade!