söndag 30 januari 2011

Helvete satan!

Och det är först nu jag vågar lyssna på bring me the horizon igen, för det kommer aldrig att vara lika bra som det var när jag såg dem live. Alltså. Helvete. Kan som inte med ord förklara storheten eller hur bra jag mådde då. Stod jävligt långt fram, det var varmt och jag kunde knappt andas. Ibland skymtade jag Olivers ansikte om jag stod på tå och om jag lyckades finna en lucka mellan alla huvuden som var framför mig. Då rodnade jag nog som en liten tjej. Rös när de spelade chelsea smile för helvete, det är en av mina favoritlåtar och alla skrek verkligen ut texten. Det var magiskt. Visst, det var lite freaky under alligator blood då alla skrek "Put a gun to my head head head", liksom var det det vi alla ville eller va? Och ja, jag drog av mig linnet. Det var för varmt. Då började alla hata mig för hud är ju så jävla äckligt! Sen så crowdsurfade jag även! Folk skulle upp på scen och det var därför jag stod längst fram, eller i alla fall en av anledningarna till det. Folk börjar röra sig framåt och jag inser ju att det fan inte kommer att gå. Då petar snubben som står bakom mig på mig och frågar om jag vill upp. En lätt lyrisk Vanessa svarar då ja och en sekund senare glider jag över folk och rumpar folk i ansiktet (det tyckte jag däremot var lite jobbigt eh). Såg bara två andra som surfade. Dåliga odds för att klara sig. Scenen kommer närmare och när jag är längst fram nästan och borde försöka komma på ett sätt att skutta fram över räcket till scenen så ser jag vaktjäveln. Han tar bara tag i mitt ben och i mitt huvud låter det "KLOINK!" Så då hamnar jag på golvet, med en arg vakt. Han leder mig därifrån och i efterhand så borde jag ju fan bara sprungit tillbaka in i vimlet och gjort ett nytt försök så kanske vakten hade fattat att hey, den här bruden är awesome, hon förtjänar detta! Gick till Alex istället, var helt uttorkad och full, lite besviken och uppspelt på samma gång. Vi går och dricker vatten sen får jag nog, vi går ut till bilen och jag spyr lite haha. Så går det om man inte käkar, dricker öl och står längst fram på bmth!
Spelningen ägde iaf, jag och Alex hånglade som fan till Architects och jag fick träffa Alex jobbarkompis Stefan som bara sprang fram till Alex helt random och försökte lyfta upp honom, men Alex lyfte upp Stefan istället. För Alex är stark! Sen hamnade vi på en mysig efterfest hemma hos Tobi, jag låg på en stor kudde på golvet och drack öl ur en slev, sen tog alla av sig byxorna för det är fetare att festa utan byxor.

Ps, sångaren i Adept sa att Alex luktade kiss, beefen fortsätter :D

Inga kommentarer: