söndag 19 december 2010

En liten update

Ja då sitter man här, en kopp te och ja jag ska nog dygna. Så jag tar mig isäng i tid så jag tar mig upp till jobbet på måndag. För ja, jag har ju faktiskt ett sådant nu, hör och fucking häpna! Jobbar på ett lager nu (ja det är ett fysiskt jobb t.o.m!) hela december och det tycker jag är hur kul som helst! Har kanske de bästa arbetskamraterna i världen, och visst, jag bär sönder min rygg och går tills fötterna blöder på insidan men det är det värt. Kommer förhoppningsvis få jobb på Alex lager sen så jag slipper vara arbetslös om jag inte får förlängt här vilket jag tvivlar på, då jag varit sjuk i en vecka. Blir sällan sjuk men när jag väl blir det så blir det rejält.

Jag och Alex har varit tillsammans i lite mer än ett halvår nu och det känns jättefint. Det längsta förhållandet någon av oss har haft! Vi har fortfarande ett väldigt öppet förhållande på det sättet att vi får ligga med andra och hångla, men inte dejta och skaffa kk's. Det funkar skitbra! Vi har båda i tidigare förhållanden varit otrogna och blivit bedragna men nu har vi faktiskt varit helt trogna under hela vårat förhållande. Tror att man förstör den där "spänningen" kring otroheten då det faktiskt är okej att ligga med andra och det är därför vi inte gör det. Eller så känner vi helt inte att vi behöver någon annan att lägra!

Vi har lyckats få en fyra nu iaf, efter flera månaders lägenhetssökande. Vi har sagt länge att en lägenhet skulle vara den perfekta julklappen och det var precis det vi fick! Tack jultomten! Jag har nog varit snäll i år. Så just nu försöker vi hitta lämpliga roomies och tänker ut vad som behöver köpas och hur jag ska inreda osv, rätt roligt. Ska köpa en guldhamster, den kommer förmodligen få något tacky stripper name men det blir nog bra. Kommer även få en kattunge av mamma, det blir nog min favoritkatt Banarne, för han ser verkligen ut som en Banarne, inte den där fula Banarne, utan bara en Banarne. Kommer bli så galet skönt att ha ett litet mer eget place, och alla är fan välkomna att hälsa på. Vill verkligen att det ska bli ett ställe folk bara kan dra till om de känner att de är lite less på sin vardag och vill spexa till det för en helg eller så.
Lite läskigt känns det ju, allt blir så verkligt men det kan jag nog fan leva med!

Har inte varit hemma i Umeå sen i oktober, det känns jobbigt men jag antar att jag har börjat vänja mig vid mitt "nya" liv. Saknar alla vänner och familjen men på något sätt så känns det inte som att jag varit borta alls då jag har 1. ett väldigt bra minne 2. väldigt bra minnen sen 2006, vilket gör så att det känns mest som att jag lever ett annat liv för tillfället men mitt liv hemma har stannat av. När jag kommer hem i januari kommer jag nog tyvärr att märka att livet i Umeå inte har stannat av bara för att det känns så. Folk kommer säkert umgås med folk vi sagt att vi aldrig ska umgås med, sen kommer jag tycka att det är askonstigt fastän det är helt naturligt där. Detta var bara ett exempel, det är garanterat en massa andra saker som kommer mind fucka mig också.

ah well, detta var en update i alla fall, ska nog försöka skriva lite oftare så folk faktiskt vet vad jag håller på med. Eller så kan ju folk ringa hehe

Inga kommentarer: