måndag 20 december 2010

Det där med julmat

Okej, kom på en sak idag på jobbet. Det är nog så att en tjej inte blir kvinna när hon förlorar oskulden, utan när hon gör sin första julmiddag själv. Detta är vad jag står inför detta år, att skapa en vettig julmiddag.
Enda sen i mitten av november då jag fick veta att jag skulle jobba i december och därav inte kunde åka hem och fira jul som planerat har detta på något sätt hemsökt mig, det där med julmat. Är jag verkligen vuxen nog att fixa en fucking julskinka? Hur gör man ens köttbullar? Hur länge ska potatis koka? Jag har ingen jävla aning.
Visst, det finns internet, jag kan kolla upp det, men känns ändå som att kvinnorna i min familj borde ha lärt mig detta. Tror nog att de har försökt, men eftersom jag aldrig riktigt funnit matlagning intressant förrens nu så kan nog inte skylla på någon annan än mig själv.
Tror jag gör en alldeles för stor grej av detta, men det är väl egentligen bra?
Ska sätta mig ner imorgon kväll och fundera ut exakt vilka maträtter jag ska tillaga så jag kan förbereda mig mentalt inför det hela. Julskinka är fan ett jävla grisarsle. God natt.

Inga kommentarer: