tisdag 21 december 2010

Det där med dåliga dagar

Även fastän jag mår bra 90% av dagarna har jag svårt att acceptera de där dåliga dagarna, att jag faktiskt måste acceptera att ja, ibland mår jag inte bra och fungerar, då måste jag ta en paus. En sådan dag har jag nu, och har inte lyckats acceptera detta. Därför är jag hemma från jobbet och kan inte ens ta en paus för jag får bara mer ångest av att inte vara på jobbet, men jag vet själv att skulle jag vara där nu så skulle jag förmodligen bara försöka hitta någon toalett så jag har någonstans att gråta, för ja jag gör sånt. Får ännu mer ångest av att veta att jag var sjuk (fysiskt) hela förra veckan och nu idag missade jag en till dag pga måendet(psykiskt).
Tro inte att jag är vek, jag kan nuförtiden härda som fan när jag mår dåligt, tänka att det går över tillslut men nu var det fan näe det går inte. Vet inte vad jag ska säga till folk om de frågar imorgon om varför jag var borta. "Jag mådde skit." verkar inte vara en vettig anledning ännu fastän det är sanning. Just nu mår jag skit för att jag mår skit.
Kanske borde höra av mig till någon terapeut här nere, för dessa dagar, eller bara samtal för att jag ska kunna acceptera de dåliga dagarna och bli ännu bättre på att härda.
Det blir säkert bättre imorgon, behöver bara lite pepp från folk.

Ps, hittade julmust, hade helt glömt att vi hade det hemma så det muntrade upp mig lite

2 kommentarer:

Steffi sa...

Du klarar det här Vanni! Finns mycket du aldrig trodde du skulle klara som du har klarat mer än väl. Du bor fan i sthlm nu, du har fna ett jobb, du klarade 9an (:P:P:P)

Banarne tror också på dig och hälsar massa kurr och mys till dig. Alla andra katter hälsar också!

turistensklagan sa...

Ta hand om dig! Vet hur jävla jobbigt det är med stannahemma ångest och hela jävla baletten. Men är fan impad över att du flyttat till stockholm, stadgat dig, skaffat jobb och allt det där. Det är mycket mer än vad jag skulle komma mig för.
Försök hitta på fina grejer som du mår bra av att jämna ut det jobbiga med! Ps. har världens sämsta immunförsvar men det här enchinagard eller vad det heter funkar faktiskt hyfsat. Och sov och ät ordentligt.