tisdag 11 maj 2010

Att inse sina gränser

Trodde friska Vanessa inte direkt hade några gränser på vad hon klarade av och inte, som att jag var övermänsklig på något sätt. Fast idag blev det faktiskt för mycket.
Maj är ju månaden alla slackers fasas över. Den månaden man vaknar upp en dag och tänker "Va? Är det redan maj?! Var det inte vinter nyss? Skolan slutar ju snart!!!" Vilket resulterar i att ja, jag har förjävligt mycket kvar i skolan. Så pass mycket att min lärare inte direkt tror att jag kommer hinna klart allt utan att bli utbränd. Underbart bra jobbat.
Sörjer inte, jag vet att jag kan hinna klart, 4:e juni är min deadline och är rätt duktig på att slänga ihop flera små arbeten till ett stort. Jag är rätt bra.
Bröt i alla fall ihop, det var skönt. Ett bevis på att jag fortfarande är sårbar och att jag har mina gränser. Nu vet jag var mina gränser ligger och jag ska jobba för att få dem att försvinna lite till.

Hade tänkt att resa bort i helgen men ja, lika bra att jag stannar hemma och sparar pengar. Och pluggar.. Fast som alltid när det är lov brukar det resultera i att jag åker bort ändå.

Inga kommentarer: