söndag 15 juli 2007

Save the blood of the cross

Dagens irritationsmoment: Saft.
När ska de sluta komma på nya "finurliga" smaker?
"Mandarin och hallon!!!!!!!! Ny smak som alla kan tycka om! Dyker upp på en picnic nära dig inom kort!"
Och när kommer falafel i vätskeform då? Det är bara en tidsfråga innan all föda kommer drickas.
"Ravioli, nu som saft. Fettfri och har samma fina konsistens som vatten."
Då blir alla nöjda. De kan "äta" hur mycket de vill eftersom någon kommmer att bestämma att det är smart att bara smaksätta vatten så det blir fettfritt och eftersom man går ner i vikt så säljer det som smör i solsken.
Vars är världen påväg?
Kanske beror mitt humör på hur jag vaknade imorse.
Leo som hade glömt sin mobil i Skell behövde använda min så att hans bästa vän kunde väcka honom när polaren skulle hoppa falllskärm och Leo skulle med som "moraliskt" stöd. Rättare sagt skrämma skiten ur honom. Men jag somnade 6 på morgonen efter att jag stängt in mig på toaletten för att inte väcka någon sovande 25-åring så jag kunde tala med Marina. Samtalet minns jag inte så mycket av tyvärr.
I alla fall så somnade jag efter att jag sett på X -Files. Vaknade av att telefonen ringde, nu skulle jag få veta om jag skulle behöva åka hem, eller om Leo inte skulle åka så jag kunde få sova vidare. Jag fick sova vidare! Somnade om, men eftersom jag vaknat så sög allt. Hade 4 cigg. Ville inte hem eftersom det är stor dödsrisk där. Så jag stannade kvar ändå, eftersom jag gillar att umgås med Leo, trots att han är tyst som en mus. Han spelade lite skejtspel och vi såg på lite mer X -Files. Mycket bra att vakna till. Sen så kom jag ju på att jag inte hade med mig min medicin. Huvudvärken slog ner som ett stenblock i huvudet på mig. Så då var det bara att åka hem. Då såg jag Saft-reklamen, och tack vare den skrämde jag slag på min hund, spillde ut oboy över hela köket och grät floder över att jag var arg.
Jag tog min medicin, sen var allt bra igen. Förutom det faktum att jag sov till 21-00.

"Inga bekymmmer, bara päls." //Kristian Anttila.

4 Dagar tills Trästock. Vad ska jag ha på mig? Vad ska jag äta? Hur mycket ska jag äta?
Jag ahr i alla fall bestämt mig för att hålla mig i skinnet. Engångsligg intresserar mig verkligen inte längre. Har insett att man inte får ut något av det, nu när man tydligen har blivit "23".
Tror jag ska satsa på 23. Ålder hatar jag eftersom det bara är ett sätt att göra det lättare att diskriminera folk.
Så ja, jag kör på 23.

Filmkväll med Geronimo nu tydligen. Kommer nog att bli mysigt. Har ju haft en riktigt pissig kväll.

Inga kommentarer: