söndag 15 juli 2007

6 Stygn och ifråntagen Frid

Om allt hade gått som jag önskat hade jag inte varit så ångerfull.
Bara tanken på frid fick mig att inte kämpa emot. Bara sakta känna sig själv förtvina till något som är outforskat. Tyvärr så hörde jag inte själv mina förtvivlade rop på räddning från det okända. Natten slutade med droger från herr doktorn för att de skulle vara säkra på att de inte skulle se mig på akuten något mer den natten.

Besöksförbudet gnager på mitt sinne även det. Min faders sambo har ju gått ut med hårda ord nu och sagt att jag och min syster ej för träffa våran fader i hans hem eller i hans/hans sambos stuga eftersom vi tydligen stjäl. Det värsta är att hon har en psykisk åkomma som hon inte förstår att hon har + att hon inte har några konkreta bevis för att vi har stulit någonting. Sen så kan hon inte heller bara utfärda ett besöksförbud utan att ha ett domstolsbeslut. Denna vridna tankegång bevisar ju i alla fall min åsikt, hon lider av en psykisk åkomma. Det som gnager värst är att min fader är en sådan toffel att han går med på detta. Kanske dags för en repris på "Hata män dagen"? Förra blev ju en succe.

Nu ska jag ta upp lögner. Lögner är för det mesta inte bra alls, men det finns bättre och sämre sorts lögner.
Vita lögner är okej om moder frågar: "Har du gått ut med hunden?"
Du ligger och ser på "Will&Grace" som ingår i ditt dagliga tv-schema och eftersom du inte vill missa en sekund av deras inseminering som ska göra Grace gravid utan att de ska behöva idka samlag så svarar man: "Ja, det gjorde jag för en kvart sedan."
Hade min moder tänkt på att det var "Tredje klotet från solen" för en kvart sedan hade hon inte trott på mig. Trodde på mig, det gjorde hon minsann! = Bra lögn
Dåliga lögner är lögner som man intalar sig själ.
Exempel: "Jag ser inte alls konstig ut med enbart svarta kläder idag när det är sol ute, det är bara bekvämt."
"En till öl skadar väl ingen."
"Ingen märker om jag försvinner ett tag."
= Dåliga lögner
Den sämsta lögnen jag åller på med nu är att jag förnekar att jag kan bli kär. Jag har bara vant mig vid att inte behöva ha känslor för någon. Nu ska jag inte bli sentimental. Fast jag tror att jag ska sluta ljuga för mig själv.

Inga kommentarer: