måndag 24 november 2008

890

Hemma tillslut, och jag börjar minnas varför jag vill flytta hemifrån så fort jag flyttar tillbaka till Umeå igen.
Hemskheter. Behöver min frihet och ensamhet, och det får jag inte här. Bara på nätterna.
Förmodligen därför jag är vaken hela nätterna, lyssnar på musik som lockar fram mina självskadeimpulser och får mig att längta efter alkohol och diversa kemiska blandningar.
Fucked up. Jag kan inte säga att jag inte gillar det.
Trivs med att vara en plågad, sömnlös konstnär som hela tiden ligger på gränsen till galenskap.
Lever för det mesta i min egna värld, släpper ändå in ett fåtal, men det är sällan de förstår mina visioner och tankar och ser mig som jag själv ser mig.
I min värld härskar jag och alla andra jag delar kropp med. För det mesta härskar jag ensam, det är skönast då. Inbördeskrig och maktkamper utbryter lite då och då.
Har haft en skön helg som har spenderats med Victor ännu högre upp i Norrland än vanligt.
Har varit en befrielse, en utav de få semestrar jag får varje år. Fick ta en semester från mig själv, med honom så behöver jag inte atarax.
Han är som atarax.
Känns som att hela kroppen håller på att sprica av kreativitet. Bilder skapas i mitt huvud, måste försöka återskapa dem, med det är attans svårt att fota ensam, och de bilder jag ser framför mig är bilder jag måste ta själv.
Citat som skapas i mitt huvud, måste illustrera dem. I behov av atarax eller vad är det jag behöver egentligen?
Hjärnan har fortfarande inte riktigt repat sig från förra veckan, galenskapen och besattheten ligger fortfarande och lurar.
Jag får ta ett bad nu så löser det sig säkert.

Märk även att jag använder min blogg för att gnälla om saker folk redan vet om men som jag känner att jag måste ta itu med på ett enkelt sätt.

Inga kommentarer: