torsdag 7 januari 2010

Kylan

Ja alltså, aftonbladet roar mig!
Har varit kallt i en vecka nu så då är det rätt komiskt att de kör med "Forskare varnar - ny istid påväg!!" OMGOMGGOMGOGMGOMG HÖRT TALAS OM VINTER?!
Ja men eftersom svininfluensan slutat skrämma folk är det väl dags att skrämma folk med tja ska vara såhär kallt forever! Ni kommer bli nerstampade av mammutar!
Ny istid skulle ändå vara rätt fett, festivalerna på sommaren skulle bli intressantare. Dra med sig militärtält med kamin till trästock liksom, tre par jackor och täckbyxor, dricka kaffe med vodka för att hålla värmen. Mmm låter ändå rätt soft.

Sen så gillar jag inte otrevliga kunder på kappahl.
Stod och galgade tröjor, det är rätt soft tycker jag, brukar alltid bli glad av det, sen ser jag en groteskt ful karl komma gåendes åt min riktigt, ber en tyst bön om att han inte ska fråga mig om något. Visst fan gör han det!
Arg sur ful gubbe: - Var finns långkalsongerna?
Vanessa pekar mot underklädesområdet på herr: Där borta :)
Arg sur ful gubbe går såklart förbi det området, till herrbyxavdelningen. Han hittar inga långkalsonger, ger mig en sur blick. Inte mitt fel att du inte kan leta gubbjävel, tänker jag.
Går och hänger upp de nygalgade tröjorna, och måste då gå i närheten av arg sur ful gubbe.
Arg sur ful gubbe: Ja, det är väldigt dålig service här då ni inte ens vet var ni har sakerna.
En litet smått chockad Vanessa: Men jag har faktiskt inte så mycket koll på herravdleningen, bara på barn.
Arg sur ful gubbe: Ja men du ARBETAR ju för den här ORGANISATIONEN då MÅSTE du ju veta!!!!
Ganska upprörd Vanessa: Jag är ju faktiskt bara praktikant...
Arg sur ful gubbe: Ja men säg det då!
Jätteupprörd Vanessa: DU BEHÖVER JU INTE VARA SÅ OTREVLIG!
*går iväg för vill ju ej gråta i butiken*
Nu är det såhär, att ja, visst har inte så mycket koll på herravdelningen, men vet ju fan att om man ska ha långkalsonger så finns det vid underklädesområdet, så gav honom rätt direktion. Inte mitt problem att han inte orkar leta.
Sen så avskyr jag verkligen när människor är otrevliga helt utan anledning, förstår inte varför man ska vara otrevlig mot någon som faktiskt bara gör sitt jobb. Tror han la sin bitterhet över att han var ful på mig.
Senare den dagen kom faktiskt en dam förbi och frågade mig var det fanns långkalsonger på damavdelningen. Hon lät glad och trevlig. Jag säger att de finns vid underkläderna isåfall.
Damen säger tack och ler, jag ler tillbaka.
Hon hittade långkalsonger.

1 kommentar:

*MARINA* sa...

Haha det är fantastiskt