måndag 8 september 2008

It's all in my head

Flashbacks flashbacks flashbacks, ni är tillbaka men till vilket skäl?
Att förstöra det som funkade så bra? Det jag inte vill minnas ska jag väl inte behöva återuppleva igen i mitt huvud. Där allt är så verkligt. Nästan som om jag vore där igen. Och igen. Och igen.
Försöker skapa nya minnen, bra minnen, för att byta ut det gamla. Börja om på nytt.
Men vem försöker jag egentligen lura? Det som är gjort är gjort och hur ska jag kunna ändra på det? Jag är den jag blev helt enkelt, jag skapade mig själv och varför skulle jag förstöra något jag har skapat med så mycket omsorg och passion. Ett mästerverk är vad jag är, om man synar mig ur rätt vinkel. Om man blundar för de små felen. Och totalt ignorerar de stora felen.
Försöker vara positiv, men let's face it, jag kan inte vara positiv 24/7, det är inte jag helt enkelt.
Så ja, att vara positiv hjälper mig inte mot alla tankar som far runt som virvelvindar i hjärnan och gör allt snurrigt och förvirrande.

Fortsätt ignorera mig bara.

Inga kommentarer: