söndag 28 september 2008

I kiss you again, between the bars

Av att döma av ett av många mönster som upprepas i mitt liv så kommer sällan en dålig händelse ensam. En katalysator och sedan är förgörelsen ett faktum.
Minns inte riktigt vad det var som slog till först denna gång, kanske att jag ska flytta ut i flygeln, jag är inte säker. Flytta ut till flygeln är en lååång historia och det kan jag ej förklara här. Hursomhelst så förstörs mycket av det som jag lyckats bygga upp av det. T.ex mina rutiner. Mina rutiner. Soc satte mig här för att få just rutiner. Och nu så ska det ta slut.
Tryggheten försvinner också, tar ett ofantligt långt tag innan jag känner mig trygg någonstans, och jag har precis börjat känna mig trygg i mitt rum.
Förtroendet för personalen, som knappt en existerade, har nu smulats ihop och sopats ner under mattan för att glömmas bort.
Resten av de dåliga händelserna då? De flesta har nog tyvärr min egna hjärna kokat ihop, små hintar lite här och var som blir till verklighet i mitt sinne. Vet inte vad som är vad längre. Allt känns ostabilt och livet är en balansgång. Och snart firar jag 17 år som enbart en besvikelse för min omgivning. Försöker bli det jag vill vara men glömmer jag på färden bort vem jag egentligen är? Borde lägga ner mer tid på att finna mig själv, istället bygger jag upp mig själv till det jag själv vill vara, som lego ungefär, sådan är jag. Man kan ta bort en bit, lägga till en annan tappa bort en tredje. Fast den där grunden finns ändå alltid kvar, ett par bitar som alltid måste finnas för att det ens ska vara någonting.
Och just nu är det väldigt mycket dagenefterspritfyllanvadgjordejagegentligenigår som talar hoppas jag. Jag kan mycket väl bara ha kokat ihop allt det där som idag är en stor klump i magen igår när alkoholen tar över mitt sinne till en viss mån. I sure fucking hope so iaf.

Punkfest 10 på torsdag, that cheers me up! Då blir det andra minnen av sundare och roligare karaktär som kommer utspela sig i mitt huvud. Knappt så att jag kan bärga mig! 4 dagar hemma.
Hoppas bara att ja.. allt går bra.

Inga kommentarer: